Allround medewerker burgerzaken
- Vries
- 6 mnd
- Gemeente Tynaarlo
Gemeente Tynaarlo
Afhandeling van het brede pakket aan taken en producten burgerzaken; in de front- (balie) en midoffice voor max 32 uur. Denk aan:
- Aanvragen en aangifte burgerlijke stand (uittreksels, opmaken aktes geboorte, huwelijk, overlijden);
- Aanvragen reisdocumenten, rijbewijzen, verklaring omtrent gedrag;
- Verhuizingen en hervestigingen, het voeren van intake gesprekken voor eerste vestiging vanuit het buitenland, beoordelen van (buitenlandse) brondocumenten, erfgenamenonderzoek, gegevensverstrekking;
- Huwelijksdossiers voorbereiden, eenmalig benoemen van trouwambtenaren.
Nadruk zal mogelijk op de baliediensten zijn, omdat er nieuwe medewerkers zijn gestart die door de zittende ervaren krachten moeten worden ingewerkt.
Functie-eisen
- MBO+ werk- en denkniveau en in bezit van relevante vakcertificaten, zoals NVVB Diplomalijn 1 Basiskennis Burgerzaken (NLQF 4); met name B1a, B2 en B1b;
- Minimaal 2 jaar en recente werkervaring op dit vakgebied;
- Ervaring met het systeem iBurgerzaken is een pré;
- Meertaligheid of beheersing van de Engelse taal.
Vaardigheden:
- Toegankelijk, empathisch en gericht op samenwerking;
- Communicatief sterk zowel mondeling als schriftelijk. Je luistert actief en geeft en ontvangt feedback tactvol;
- Onderzoekend en denkend in oplossingen;
- Zorgvuldig, ook onder druk blijf je nauwkeurig werken;
- Digitaal vaardig, je vindt makkelijk je weg in diverse informatiesystemen;
- Flexibel in taken en inzetbaar voor de avondopenstelling op donderdagavond (tot 19u) en bij ziekte- of piekmomenten.
Inschaling in schaal 8. Inzetbaarheid op maandag en vrijdag is een pré.