Projectleider digitalisering infra projecten
- 's-Hertogenbosch
- 9 mnd
- Provincie Noord Brabant
Provincie Noord Brabant
Je pakt binnen de brede roadmap digitalisering infrastructurele projecten en provinciale het werkpakket werkprocessen beet. Informatie gaat door elke samenwerking en werkproces van provinciale wegen en infrastructurele projecten heen. Hoe zien die informatieketens er uit? Hoe moet deze ingericht of verbeterd worden? Wat vergt dit van de bestaande of nieuwe werkprocessen, waar zit de winst en verandering (business case benadering). Vervolgens moeten deze aanpassingen en werkwijzen landen in de primaire werkprocessen, denk aan nieuwe contracteisen en -teksten, aanpassing van opleverdossiers, processen rondom informatie-uitwisseling intern of met onze uitvoerende partners/marktpartijen, enz. Jij bent verantwoordelijk voor de realisatie van deze verbeteringen als resultaat. Dit doe je uiteraard niet alleen, juist in nauwe samenwerking met de mensen bij provinciale wegen, infrastructurele projecten en info.mobiliteit.
Team:
Je maakt onderdeel uit van de brede digitaliseringsopgave mobiliteit waarin een 25 a 30-tal collega’s samenwerken. Dat zijn zowel inhoudelijk deskundigen als projectleiders. Wij organiseren data en ontwikkelen instrumenten om onze basistaken als wegbeheerder alsook de (beleids)vragen van onze collega's en partners zo goed mogelijk te beantwoorden. We werken fysiek en online samen, op de werkvloer, in werkgroepen en we ontmoeten elkaar wekelijks in ons teamoverleg. We hebben veel contact met andere programma's en organisaties. We voelen ons verantwoordelijk voor kwalitatief goede instrumenten en werken vanuit eigenaarschap, deskundigheid en passie. Je werkt in grote mate zelfstandig en we hebben veel kennis en competenties in het team die je kunt aanspreken.
Daarnaast werk je nauw samen met een 10 a 20 tal mensen van provinciale wegen (totaal 50-tal medewerkers) en diverse mensen van infrastructurele projecten medewerkers), zij zijn je uiteindelijk je klant.
Jouw kerntaken zijn;
- Concretiseren en nader uitwerken van de informatieketens van provinciale wegen en infrastructurele projecten in hun werkprocessen
- Borging van de hieruit voorvloeiende zaken in gewijzigde of nieuwe werkprocessen, in nieuwe data en informatieproducten (dit lever je over aan je partner projectleider die de thematiek verkeer, omgeving en techniek beet neemt)
- Uitwerken van rudimentaire ideeën en initiatieven tot projectplannen met inschatting van scope, doorlooptijd, nodige bemensing en financiën, procesvoering, … Hier stuur je gedurende de uitvoering nauw op.
- Realiseren van de afgesproken resultaten inclusief het uitzetten van opdrachten en aansturen van uitvoerende partijen (vb. consultants/marktpartijen) in de uitvoering van taken en projecten
- Initiëren, voorzitten en overzien van de verschillende werkgroepen die je doet ontstaan op gebied van werkprocessen
- Je bent aanspreekpunt voor de inhoud je werkpakket en betrekt de benodigde expertises uit de organisatie in de projecten
Je legt in eerste lijn verantwoording af aan de projectmanager Data Asset Management
Functie eisen:
- Minimaal een HBO+ werk- en denkniveau.
- Jarenlange aantoonbare ervaring in projectleiding van complexe projecten, processen en teams.
- Kennis en ervaring van data en digitalisering en procesmanagement
- Je hebt ervaring in het domein van asset management en de werkprocessen in dit domein
- Je bent leergierig en hebt een hoge leercurve waardoor je snel nieuwe materie eigen maakt
- Ervaring met business analyse (afstemming tussen vraagbehoefte en oplossing vanuit digitalisering), Je bent sterk in het verbinden en het interpreteren van de vraag achter de vraag van vragende partijen
- Je kunt vlot schakelen tussen strategisch, tactisch en operationeel niveau en bent goed in het onderscheiden van hoofd- en bijzaak, je overziet de hele informatieketen (data tem. Stuurinformatie)
- Je bent sterk in het organiseren en doet dit resultaatgericht en met doorzettingsvermogen